Šport skoro sprosté slovo

Šport pre mňa skoro cudzie až sprosté slovo.

Nikdy som aktívne nešportovala. Veď na čo. Som štíhla, vyzerám super a cítim sa skvele.

Nepotrebovala som športovať, lebo som denne nachodila viac ako 10000 krokov a som stále aktívna.

Moja kondička bola vždy super. Pamätám si ako som išla cez naše Brezno a videla som akciu že sa niečo deje. Pýtam sa že čo sa chystá. Odpoveď bola Beh nočným Breznom. A tak ja som si išla rýchlo prezuť lodičky za botasky a ešte v sukničke som pribehla na štart. Len tak pre zábavu že si idem odbehnúť. Ani som len netušila že sa jedná o 8 km plynulého behu.

A…

Dala som to úplne v pohode.

Tak som zase rok okrem turistiky nijako nešportovala.

Turistiku milujem. Prechádzky po našich krásnych horách. Tú vôňu lesov a pestrofarebnú hru stromov a kvetov keď prechádzame novými cestičkami a objavujeme krásy Slovenska a aj iných štátov.

Tak o rok som znova išla na maratón Beh nočným Breznom. Však teraz už ,,pripravená”. Až raz pred tým som si išla zabehať len tak okolo nemocnice. Žiadne tréningy veď na čo, mám super kondičku.

A…

zase som to dala úplne v pohode. Teraz sme bežali v dvojici aj s mojím priateľom. Mala som akurát narodeniny v ten deň a celé námestie mi spievalo Happy Birthday, tak sa mi bežalo super.

A navyše sme sa s priateľom dohodli na plánovanú cestu Hrdinov SNP 780km pešo. Trvalo to mesiac kým sme prešli celé Slovensko a kúsok Čechy ako bola určená cesta. Naše putovanie a ako sa nám vodilo si môžete prečítať tu: https://cestasnp.sk/na/793

Musím povedať že celú cestu som prešla v šatoch a polovicu cesty som prešla v balerínkach, lebo ma z trekov boleli nohy. No keď som si na ceste kúpila nové trekové boty, tie boli ako papučky a v tých sa mi šlo skvele.

Na ceste mi mega pomáhal krém Deep blue, lebo viete si predstaviť 30km prejsť v balerínkach a večer som cítila bolesť nôžok. Keď som si však potrela týmto krémom, do rána som bola ako znovuzrodená.

Stále som si vravela na čo mám športovať keď mám takú super kondičku?

Ale prišiel zlom.

Doba počítačová a potom koronavírová.

Nie že by som bola lenivá cvičiť. Iba sa mi nechcelo.

Ale dlhé časy sedenia pri tvorení webu. Pri písaní článkov na počítači. Pri učení sa online čínsku medicínu a pri státí či sedení pri maľovaní obrazov sa odzrkadlili.

Začala som cítiť bolesť chrbta, ruky či zadku. Už som nevedela ako si mám sadnúť. Fit lopta, špeciálne podušky či mäkké loptičky pomáhali iba chvíľu.

A už od Nového roku si dávam predsavzatie že začnem cvičiť.

No áno. V jeden deň 21 drepov a potom dlho dlho nič.

A spamätám sa zase až keď cítim bolesť a zase kúsok jógy ale pár drepov.

No stalo sa to čo som nečakala.

Prišla ku mne kniha Telo ako posilňovňa 90-dňová výzvy pre ženy.

Hneď vravím priateľovi, že ja nechcem vyzerať ako rambo vytrénovaná kulturistka. No po začítaní sa do knihy som zistila, že sa cvičí len z vlastnou váhou a sú tam rôzne úrovne cvičenia.

Musím sa priznať, že čínska medicína je pre mňa oveľa viac zrozumiteľnejšia a asi aj hieroglifom by som rozumela, no tieto cvičenia som si aj 6- 7 krát musela prečítať ako to mám robiť. Lebo pravá ruka je vlastne ktorá??? No bola to celkom šou 😀

Nakoniec som pochopila zadaniu cvičenia a poviem vám, že už po rozcvičke som mala dosť. 1000 krát som sa pýtala sama seba prečo to vlastne robím?

Nooo pre zdravie. Jasné. Ale vydržať cvičiť v tempe je celkom náročné a človek by neveril že po 20 minútach cvičenia sa môže tak spotiť a zadýchať.

Na druhý deň kúsok svalovica. Ale na to mám super recept: Ume ocot za lyžičku po cvičení odbúra kyselinu mliečnu aby sa netvorila nadmerne v svaloch.

Čo ma potešilo sú tam aj oddychové-relaxačné dni.

A na čo sa najviac dbá je výživa. To ma potešilo najviac, lebo v tom som profi odborník a vymýšľam nové pokrmy výživovo hodnotné a pestré. (pre osobné poradenstvo ohľadom výživy mi môžete na email: info@lenkaslnieckova.sk)

Najlepšie je cvičiť vtedy keď je na to vhodný čas pre celé telo.

Teda ak si aj vy môžete vybrať čas pri cvičení, odporúčam čas močového mechúra podľa orgánových hodín, ktoré si môžete ZDARMA  stiahnuť tu: https://lenkaslnieckova.sk/ebook-zdarma/

Dozviete sa čo robiť aby ste vo vhodný čas svoje orgány podporili a čo nerobiť aby ste si nepoškodili.

Dobré je ešte pred cvičením, počas cvičenia a po cvičení užívať vhodné esenciálne oleje. Ja napríklad pred cvičením si nakvapkám do dlaní Pepermint-mätu a vdychujem aby sa mi pri cvičení lepšie dýchalo a tiež si popod nos natriem Rozmarín, lebo to je motivátor a aby som cvičenie aj dokončila.

Ešte som len na začiatku a je predo mnou veľká výzva naplniť toto odhodlanie.

Nemôžem o zdraví len prednášať. Samozrejme výživa je u mňa TOP a o to sa aj každý deň starám. Najlepšie jesť pokrmy v určenom čase keď telo živiny najlepšie využije a prijme. To je základ.

Zdravie tvorí viac faktorov:

  • Myslenie
  • Výživa a pitný režim
  • Prostredie
  • Pohyb

Nezabúdajme ani na jedno z nich, lebo to je ako stôl ktorý má krivú nôžku a nakláňa sa. Dokonca môže spadnúť. Udržujme všetky tieto časti v aktivite a venujme im pozornosť 🙂

Rozhodnite sa aj vy pre šport ktorý vás bude baviť a krôčik po krôčku dosiahnete svoj cieľ 🙂

Krásny dník

Lenka

 

Autor: Lenka Slniečková

Prepájam zdravie a umenie pre vašu vitalitu, harmóniu a potešenie. Viac ako 20 rokov študujem zdravie.

Som expertka na varenie v kruhu 5 elementov Tradičnej Čínskej medicíny pre harmóniu tela i duše. Krok po krôčku vás navediem ako sa zbaviť zdravotných problémov a chorôb pomocou jednoduchého, chutného a výživného varenia.
Som lektorkou enkaustiky - maľba horúcim voskom, venujem sa psychológii farieb a vytváram pre vás krásne obrazy na mieru spríjemňujúce prostredie. Som vášnivá umelkyňa, pomôžem vám zhmotniť vaše túžby a sny.
Pomáham vám nájsť Slnko na vašej ceste k vedomému zdraviu a originálne vyladenému prostrediu.
Môj príbeh si prečítate tu >>